cercans a googlemap!!

cercans a googlemap!!
Al final del blog teniu l'horari d'aquest mes Pica i troba el Mapa de localització.

Escacs a l'estiu 2012


ESCACS A L’ESTIU
LLOC de l'activitat: Espai Jove És Fornàs Nº43 seu AMICS dels ESCACS
PERIODE: MES DE JULIOL i AGOST
INICI: DISSABTE 30 DE JUNY
HORARIS: total 9 hores, tres directes amb monitor.
DIES: DILLUNS I DIMECRES DE 17h15 a 19h45m
DISSABTE: DE 10 A 13h
    Places limitades:
  • Iniciació dos grups i 10 alumnes màxim per a la classe amb monitor
  • Avançats 12-18 alumnes
Planing de treball:
  • Dilluns: un grup d'iniciació amb monitor (J.M. Valero)
  • Dimecres: grup d'avançats amb dos monitors (G. Schafer i J. Rodríguez)
  • Dissabte: un grup d'iniciació amb monitor (J.M. Valero)
  • Saber que: Dilluns, dimecres i dissabte:
    Quedarà habilitat l'espai d'ordinadors i uns taulers per a que els alumnes que no són deixe grup puguen entrenar, fer partides, consultar al monitor...
  • INSCRIPCIÓ INCLOU UN LLIBRE PER A L'ALUMNE:
    • Iniciació segons nivell i criteri monitors d'ACAEE
    • Avançats: llibre la temàtica versarà sobre obertures
  • PAGAMENT:
    • per ingrés bancari en La Caixa fins el dimecres 27 de juny:
      compter: 2100 3791 70 22 00077616 indicar nom complet
    • presencialment els següents dies:
      • dilluns 18 i 25 de juny
      • dimecres 20 i 27 de juny
        PAGAMENT AL LOCAL DE L’ASSOCIACIÓ als monitors.

El mallorquín Toni Pont vence en És Fornàs


I Torneo És Fornàs: Antonio Pont Campeón indiscutible

Desde abril hasta el 13 de junio en el Espai Jove de És Fornàs nº43, sede de Amics dels Escacs por convenio a través con la Regidoria de Joventud, se ha llevado a cabo una nueva experiencia ajedrecística. Un campeonato de ajedrez lento (45m. Por jugador) , por sistema suizo a 7 rondas, y emparejamiento informático por Swissmanager. La finalidad era entrenar y cubrir unos meses del calendario que quedan sin competición. Así se disputó el torneo puntualmente las tardes de los miércoles en un ambiente competitivo y familiar.
La participación en este nuevo formato de torneo ha sido gratificante para la organización: tres banderas (España, Uruguay, Argentina), jugadores de diversos Clubes (Tròpic de Mallorca, SCR Peña Deportiva de Santa Eulàlia, Casino de Ibiza, Sant Josep, Yebisha), 8 jugadores con ranking internacional, 10 con ranking FEDA, promesas Sub-12 del ajedrez pitiüsos, amplia participación de veteranos (>65), y en total casi una treintena de ajedrecístas disfrutaron del evento.
Tras 7 rondas de concentración y esfuerzo el campeonato se lo adjudicó invicto el mallorquín Antonio Pont (club Tròpic, 2.250 ELO internacional) demostrando su fuerza y aleccionando en cada partida a sus rivales en aspectos estratégicos, tácticos y teóricos.
Un meritorio segundo puesto para el jugador de la SCR Peña Deportiva, el Argentino, Luis Gercowski. El juvenil Javier Rodríguez—actual campeón de partidas rápidas de las pitiüsas-- alcanzó el tercer puesto, y muy destacable el cuarto puesto del jugador FEDA Armando Prohens por delante de 5 jugadores con ELO FIDE.
En la categoria de veteranos el duelo a lo largo del campeonato entre Roberto Vidal y Oscar Prohens recayó en el primero.
En sub-12 Pablo Galve por desempate alcanzó el primer puesto, Joan Guasch se conformó con un segundo puesto tras no pasar de las tablas (empate) en la última ronda con Tomas Paris (categoria aficionado)
En sub-10 los más jóvenes sumaron otra experiencia, hubo tres participantes que disputaron todos los encuentros con energía. Por orden de clasificación quedaron en esta categoria: 1) Ezequiel Soria—representante pitiüsos Campeonato Escolar de Baleares-- que quedó en un exitoso 12º lugar 2) Alvaro Hernandez Gallardo 3) Maria Calbet (representante sub-8 Campeonato de España 2012 femenino que se disputará en agosto)
Entre los aficionados el mejor clasificado fue el jugador de Santa Gertrudis Joan Guasch Juan.
El campeonato fue posible gracias a la colaboración de los monitores de Amics dels Escacs, instalaciones de la Regidoria de Joventud, y la empresa Blitz Eventos que aportó un regalo recordatorio a todos los participantes.